Tijdregistratie bijhouden kan heel eenvoudig zijn

Tegenwoordig lijkt het heel belangrijk te zijn om tijdregistratie van werkende mensen bij te houden. Of je nou een klein bedrijf hebt of een groot bedrijf, het kan handig zijn om inzicht te krijgen in de tijdregistratie. Ik kan me voorstellen dat dat best fijn is, dus voor mijn bedrijf keek ik eens rond. Ik wilde iets vinden waarmee ik op een snelle manier een simpele tijdregistratie kon bijhouden voor drie medewerkers die allemaal vanuit huis werken. Voor mezelf is dit overigens ook belangrijk, want als thuiswerker let je niet altijd even goed op de tijd. Met tijdregistratie van PersoneelsSysteem heb je keuze uit diverse mogelijkheden. Je kunt een software installeren op je laptop, je kunt ook kiezen om een applicatie te gebruiken. Ook is het mogelijk om de tijdregistratie handmatig in te voeren. Ik vind het een fijn idee dat er veel verschillende mogelijkheden zijn, omdat ik mijn collega’s (oftewel werknemers) niets wil opleggen. Nu kan ik mijn werknemers laten kiezen voor een mogelijkheid dat het beste bij haar zou passen.

Tijdregistratie voor de administratie

Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat ik mijn collega’s niet vertrouw, maar het is voor mijn administratie van groot belang om alle registraties zo goed mogelijk in te voeren. Met name tijdregistratie kost dit mij altijd erg veel tijd. Met de software tijdregistratie (en personeelsplanning) wordt dit voor mij stukken makkelijker gemaakt: Ik hoef geen moeite te doen om alles te noteren en heb toch in één zicht een goed overzicht hoe er gewerkt wordt. Het voordeel van tijdregistratie is overigens ook dat je zelfinzicht krijgt in het effectieve werken. Hoe effectiever je kunt werken, hoe makkelijker het is om je werk af te krijgen. Als thuismedewerker krijg je namelijk ontzettend veel te maken met afleidingen. De software biedt de kans om gefocust te blijven werken. Je weet dat de tijd nu echt wordt geregistreerd, dus dan doe je niet zo snel even iets anders.

Van ingewikkeld naar eenvoudig

Toen ik mijn werknemers vertelde dat we het registreren van de tijd anders gingen aanpakken, waren ze allemaal voor een deel opgelucht. Want ook zij merken dat ze het bijhouden eigenlijk best lastig vinden, omdat ze tussendoor toch wel even vaak iets anders doen. Zoals de was of het schoonmaken van de keuken. Dat kan en dat mag uiteraard ook, alleen het zorgt er wel voor dat je niet goed weet wat je nou moet invullen. Toen ik daarbij vertelde dat iedereen ook nog kon kiezen voor een manier wat voor hen het fijnst zou zijn, waren ze al helemaal blij. Omdat we vooral onze telefoons en iPad gebruiken, hebben we gekozen om te werken met een applicatie. Zelf combineer ik dit met een desktopapplicatie, omdat ik ook erg veel op mijn computer zit. Daarnaast moet ik het overzicht houden van in totaal vier collega’s, inclusief mezelf. Met een desktopsoftware kan ik het overzicht beter inzien dan met een applicatie, een telefoonscherm is immers een stuk kleiner. Kortom, PersoneelsSysteem.nl heeft onze werksituatie een stuk eenvoudiger gemaakt en daar zijn wij erg blij mee. Mijn administratie is nu ontzettend overzichtelijk en dat is erg fijn. Nog even alles op een rijtje, dit betekent tijdregistratie voor ons:

  • Geen ingewikkelde en vervelende administratie meer;
  • Eén overzicht;
  • Effectiever werken.

Ik heb overigens nog wel een tip; begin gewoon eerst klein, kies niet direct voor een prikklok op locatie als je dat niet nodig hebt. Kies gewoon eerst voor eenvoud en ga voor een applicatie.