Conversie optimaliseren

Hoeveel van de bezoekers op jouw site voeren daadwerkelijk een actie uit? Is dit aandeel laag, dan is de conversie optimaliseren een uitstekend idee. Wat wordt hiermee bedoeld? Als jij een eigen website begint, dan heb je daarmee een bepaald doel. Voor de een zal dit zijn om zoveel mogelijk producten te verkopen, voor de ander is de doelstelling misschien om zoveel mogelijk inschrijven voor de nieuwsbrief te realiseren, terwijl weer anderen misschien vooral willen dat mensen informatie bij hen aanvragen. Met andere woorden, het gaat om het rendement dat je uit je webpagina haalt. Is dit niet voldoende in jouw ogen, dan moet je dus aan de slag gaan met de conversie optimaliseren. Je voert dan verschillende zaken uit om ervoor te zorgen dat een zo hoog mogelijk percentage van de bezoekers op jouw website ook daadwerkelijk die actie uitvoert die jij voor ogen had. Het maakt dan niet uit of dit het doen van een aankoop is of het aanvragen van informatie, het gaat er maar net om wat jij als doel hebt. Door de conversie te optimaliseren, zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk resultaat behaalt met jouw site.

Punten van aandacht bij conversie optimaliseren

Op wat voor manieren kan er nu aan de slag gegaan worden als het gaat om de conversie optimaliseren? Een eerste punt van aandacht zal altijd zijn hoe gemakkelijk bezoekers de juiste subpagina kunnen vinden, bijvoorbeeld het contactformulier of de bestelpagina. Hoeveel stappen moeten zij doorlopen om hier bij te komen en hoe duidelijk is het aangegeven? Het zal voor zich spreken dat als zij hier heel veel moeite voor moeten doen en ze niet eenvoudig op de juiste plek uitkomen, dat ze af zullen haken en op zoek gaan bij de concurrent. Wil je de conversie optimaliseren, dan moet je dus eerst eens kijken naar de indeling van jouw webpagina. Is deze dusdanig dat potentiƫle klanten snel die informatie of artikelen kunnen vinden waar zij naar op zoek zijn? Hoe gemakkelijk maak jij het bezoekers om tot actie over te gaan? Als je hier alleen al verbeteringen in aanbrengt, dan zul je al merken dat jouw conversiegetal omhoog gaat. Je kunt hier verbeteringen in aanbrengen door zelf heel kritisch te kijken, maar je kunt ook een testpanel gebruiken. Daarnaast zijn er ook andere tools die je in kunt zetten in het kader van conversie optimaliseren, zoals trackingsoftware.

Orange Juice biedt uitstekende experts

Nu kun je dus zelf wat gaan doen op het gebied van conversie optimaliseren, maar zoals gezegd is jouw eigen site jou zo vertrouwd dat het vaak lastig voor je is om te zien waar de knelpunten zitten. Bovendien beschik je ook niet over de juiste hulpmiddelen, zoals speciale trackingsoftware. Als je een hierin gespecialiseerd bedrijf inschakelt, dan kun je er echter zeker van zijn dat het op de juiste manier gebeurt. Kies bijvoorbeeld eens voor de diensten van Orange Juice op Conversie.nl. Hun team bestaat uit:

  • developers
  • designers
  • online marketeers
  • copywriters

Door de veelzijdigheid in hun team, kunnen zij het conversie optimaliseren vanuit verschillende hoeken aanpakken. Zij hebben hier bovendien veel ervaring mee en zij weten daarom precies hoe ze dit probleem aan moeten pakken. Zij kunnen bijvoorbeeld een A/B test of trackingsoftware inzetten, maar ze kunnen ook kiezen voor de inzet van usability onderzoek en voor content verbeteringen. Daarnaast hebben ze nog veel meer mogelijkheden om knelpunten te lokaliseren en verbeteringen door te voeren. Wil jij ook graag de conversie optimaliseren en meer rendement uit je site halen? Dan is het dus echt raadzaam om de experts van Orange Juice in te schakelen!