Webshop promoten: 4 mogelijkheden van Google Shopping

Webshop promoten in Google start met onze succesvolle aanpak

Wil jij jouw webshop promoten? Dan kun je op verschillende manieren te werk gaan. Je kunt flyers uitdelen bij de lokale supermarkt, een leuke blog schrijven op je eigen site, of vrienden vragen jouw webwinkel bij anderen onder de aandacht te brengen. Er is ook nog een andere manier: Google Shopping. Google Shopping is een initiatief van Google waarmee jouw producten over het hele internet zichtbaar zijn. Wanneer jouw producten zijn opgenomen in het systeem, krijgen klanten sporadisch een advertentie van jou te zien. Dit noemt men Display Advertising. Reclames van jouw webwinkel, ook wel banners genoemd, worden getoond op andere websites. Display Advertising werkt op iedere site die is aangesloten bij het Google Display Netwerk. Het is zo heel eenvoudig om jouw webshop te promoten! Je kunt binnen het begrip Display Advertising kiezen voor verschillende vormen van reclame:

  • Thematisch adverteren
  • Zoekgedrag
  • Remarketing
  • Dynamische Remarketing

Thematisch adverteren is de meest algemene vorm van Display Advertising. Wanneer je bijvoorbeeld een kaaswinkel hebt, komt jouw banner terecht op verschillende sites die met kaas of andere zuivelproducten te maken hebben. Deze vorm van adverteren is onopvallend, waardoor de gebruiker niet het idee krijgt dat je hem of haar lastigvalt. Het is een discrete manier om je webshop te promoten. Deze vorm heeft wel een nadeel: je zoekt alleen naar klanten binnen een al bestaand netwerk, wat kan leiden tot minder conversie. Wil jij je webshop promoten? Pas dan niet alleen deze vorm toe, maar gebruik thematisch adverteren in combinatie met andere vormen. Een tweede mogelijkheid is adverteren op zoekgedrag. Hier moet je goed mee oppassen. Steeds meer gebruikers hebben door dat hun zoekgedrag wordt gebruikt voor marketingdoeleinden en sommigen zijn daar niet blij mee. Wil je een webshop promoten, pas dan op voor overmatig gebruik van deze vorm.

Webshop promoten: remarketing

Remarketing is een term die slaat op het opnieuw aanspreken van klanten. Heeft een klant in jouw webwinkel rondgekeken, maar nog niks gekocht, dan is dit een goede vorm van reclame. De potentiële koper krijgt een banner te zien van het product dat jij verkoopt. Het doel is om een ‘Oh ja!’ reactie uit te lokken. De klant gaat vervolgens terug naar jouw webwinkel en bestelt het product. Remarketing is een effectieve manier om jouw webshop te promoten. Je kunt zelfs nog een stukje verder gaan in de vorm van dynamische remarketing. Hier krijgt een klant precies het product te zien wat eerder op het lijstje stond. Was iemand op zoek naar een bepaalde kaas, dan komt deze kaas overal terug tot de koop rond is. Je kunt er zelfs voor kiezen om in dezelfde reclame bijpassende accessoires aan te bieden. Wil je meer informatie over Display Advertising en de verschillende mogelijkheden van Google Shopping? Surf dan snel naar https://teamnijhuis.com/nl/webshop-promoten/ en neem contact op. Team Nijhuis helpt je graag bij het opstellen van een effectief marketingplan.

Google Adwords en social media

Natuurlijk heb je naast Google Shopping nog diverse andere mogelijkheden om je webshop te promoten. Denk hierbij aan Google Adwords en de diverse sociale media. Met Google Adwords koop je bepaald keywords, waardoor jou webwinkel hoog in de zoekresultaten verschijnt. Op sociale media kun je een content strategie opstellen, waarmee je gebruikers naar je bedrijf lokt en vervolgens tot klant maakt. Team Nijhuis kan je meer vertellen over deze andere vormen. Neem gelijk contact op en vraag de vrijblijvende Digital Marketing Review aan. Deze Review vertelt je precies waar jouw bedrijf nog stappen kan maken! Meer informatie…